More than 8000 parts - to all Volvo's in Denmark!
Frakt & Leverans
Vparts använder PostNord och DHL som våra fraktpartners. Deras leveranssäkerhet och välutvecklade logistiknätverk ger oss just nu de absolut bästa alternativen i Norden och Europa. Vi vet att leverans är en viktig del av köpupplevelsen och arbetar löpande med att förbättra både leveranstider och alternativ i takt med att branschen utvecklas.
LEVERANSTID
Vi strävar efter att alltid erbjuda de snabbaste leveranserna i bildelsbranschen. Målet är att alltid ha alla våra delar till Volvo i lager. Vi jobbar alla dagar. Lägger du en order på vardagar före klockan 15.30 så skickar beställningen samma dag. Alltid!. På lördagar och söndagar arbetar delar av gänget och vi levererar helgens ordrar fram till kl 14.00. Leveranstiden inom Sverige är 1-2 vardagar, mer specifik leveranstid till din adress visas i kassan.
Vparts leveransgaranti:
Alla beställningar på lagerförda varor som är lagda fram till klockan 15.30 hanterar och skickar vi samma dag: alltid!
FRAKTSÄTT
Med PostNord kan du få paket levererade till ombud, paketbox eller hemleverans. DHL erbjuder leverans till ombud eller paketskåp. Exakt vilka fraktsätt som finns tillgängliga för dig, samt beräknad leveranstid, visas i kassan.
FRAKTKOSTNADER
Vi har bestämt oss för att hålla relativt låga fraktkostnader, framförallt på tunga och skrymmande bildelar och beställningar innehållande flera artiklar. Frakten kostar från 69 SEK. Vårt mål är att hela köpet skall vara en supersnabb och trygg upplevelse. Vi ska vara bäst på helhetsupplevelsen med snabba leveranser och grym support om du behöver hjälp. Vi vill kunna erbjuda bra priser, därför måste vi ta ut en viss fraktkostnad.
Notera: Vi har en maxkostnad för våra leveranser. Det innebär att om du köper flera bildelar eller tunga och skrymmande produkter så har vi en relativt låg fraktkostnad. Du kan se fraktkostnaden för din order i kassan.
LEVERANSSKADOR
Hämta aldrig ut varor där emballaget ser skadat ut. Reklamera leveransen direkt hos ditt postombud och kontakta vår kundtjänst så att vi kan skicka en ny order direkt! Under tiden så hanterar vi reklamationen med Postnord, för vår räkning. Du skall aldrig bli drabbad av skadat gods. Transportskador som inte syns på paketet måsta anmälas till oss inom 1-3 dagar efter att du tagit emot paketet.
LEVERANSSÄKERHET
Vi skickar order till angiven adress. Du kan dessutom välja alternativ leveransadress. När vi packat din order får du ett mail med ditt spårningsnummer. Alla försändelser ligger hos postombudet i 7 dagar innan det skickas tillbaka till oss. Om avi eller SMS ej skickas från ert lokala postkontor går det att lösa ut paketet med kollinummer och legitimation. Alla försändelser är försäkrade när de lämnar Vparts.
TIPS: Ladda ner Postnords App så kan du enkelt se och på olika sätt hantera dina försändelser. Ha du inte appen redan så installera den direkt, du kommer att blir så nöjd och alla dina framtida internetköp förenklas!
EJ UTHÄMTAD ORDER
Paket som ligger i mer än 7 dagar hos ombudet/ utlämningsstället skickas automatiskt tillbaka till oss. För ej uthämtade ordrar som går i retur till Vparts utan information eller meddelande faktureras ni som kund för fraktkostnader, hantering och administration. Avgift för paket som inte hämtats ut från ombud debiteras. Fn: 249 kr.
VIKTIGT
Var noga med att fylla i rätt telefonnummer och mailadress när du gör ditt köp i kassan. Detta påverkar sms-avisering, orderbekräftelse och möjligheten för oss och våra logistik- och betalpartners att kontakta dig som kund.



